Tien managementboeken op één dag

De tien topsprekers van het UNIZO Topseminar zijn niet alleen expert in hun vakgebied, het zijn daarnaast ook stuk voor stuk bestsellerauteurs. Op het einde van de dag mag u zelfs één van die tien kleppers mee naar huis nemen. Zo maakt u binnenkort ook van uw zaak een bestseller.

Bart De Waele

Jo Caudron

  • internetpionier
  • serial entrepreneur (oprichter van meer dan 20 digitale bedrijven)
  • CEO van Duval Union Consulting
  • trendwatcher
  • auteur van ‘Digital Transformation’ waarin hij organisaties voorbereidt op de toekomst
cover book 1
Waarover gaat zijn boek?

DIGITALE TRANSFORMATIE
Een boek over digitale transformatie en hoe als bedrijf ermee om te gaan.

Waarover gaat zijn presentatie?

Digitale strategie is niet langer een randverschijnsel, maar een cruciale factor in de ontwikkeling en het voortbestaan van uw onderneming. Jo Caudron doet op een heldere manier uit de doeken wat de hoogtepunten en valkuilen zijn van digitale innovatie en transformatie. Die theorie vat hij samen in een praktisch model.

Bart De Waele

Jeroen De Flander

  • invloedrijk strategie-expert
  • gidst bedrijven door het mijnenveld van dure strategische woorden
  • focust op pragmatisch strategisch denken
  • geeft slimme, snel inzetbare tips
cover book 1 cover book 1
Waarover gaan zijn boeken?

STRATEGIEHELDEN
Van strategie tot succes. Dit boek biedt een compleet overzicht.

THE EXECUTION SHORTCUT (Engels)
Waarom sommige strategieën succesvol zijn en andere de finish nooit bereiken.

Waarover gaat zijn presentatie?

Strategie gaat niet over de beste zijn, maar juist over uniek zijn. Jeroen De Flander leert u hoe u kunt profiteren van een hoger gemiddeld rendement door uniek te zijn. Bij de ontwikkeling van uw strategie moet u bepalen wie uw doelgroep is en hoe u die doelgroep wilt bedienen. Ten slotte geeft Jeroen De Flander nog enkele tips om te vermijden dat u en uw bedrijf stil blijven staan.

Bart De Waele

Bart De Waele

  • gebeten door internet, nieuwe technologie, communicatie, transhumanisme en ondernemen
  • ziet het als zijn missie om impactvolle bedrijven uit te bouwen
  • ondersteunt en inspireert een generatie jonge ondernemers
  • oprichter van de groep Mandelbrot en Wijs
  • uitgever van het Trendrapport
cover book 1
Waarover gaat zijn boek?

TRENDRAPPORT 2019
Wat mag u verwachten van 2019?

Waarover gaat zijn presentatie?

Onze klanten zijn veranderd: digitale middelen hebben een prominente plaats in hun leven gekregen. Dat betekent ook dat hun beslissingsproces veranderd is, en vooral digitaal geïnspireerd. Als bedrijf moeten we opnieuw een plaats verdienen in dat nieuwe digitale beslissingsproces. Bart De Waele geeft inzicht in dat veranderde klantengedrag en toont hoe we technologie kunnen inzetten als middel in deze nieuwe communicatie.

Bart De Waele

Noël Slangen

  • bekendste communicatieadviseur van Vlaanderen
  • opiniemaker en columnist voor Het Belang van Limburg en De Standaard
  • ondernemer: commercieel vastgoed, start-up Musebooks.world
  • auteur van zes boeken, waaronder ‘Praten met Reuzen’
cover book 1
Waarover gaat zijn boek?

PRATEN MET REUZEN
Over hoe u met leiders werkt en communiceert. Dit boek is gebaseerd op zijn ervaringen met politici en ondernemers. 

Waarover gaat zijn presentatie?

Innovatie hoeft niet altijd een ingewikkelde IT-operatie te zijn. Noël Slangen legt u uit hoe u zich met wat creativiteit en transparantie kunt onderscheiden. En juist dat kan de groeimotor zijn. Medewerkers scoren bijvoorbeeld beter als ze een beter inzicht hebben in de indicatoren. Het verhoogt verzelfstandiging, betrokkenheid, samenwerking en efficiëntie. Net daarom is transparantie in elke onderneming van essentieel belang.

Bart De Waele

Jurgen Ingels

  • klinkende naam in de ondernemerswereld
  • motor achter verschillende start- en scale-ups
  • oprichter van SmartFin-fonds dat doorgroeiers financiert
  • drijvende kracht achter Clear2Pay, pioniersbedrijf in de finetech
  • jurylid in tv-programma De Leeuwenkuil
cover book 1
Waarover gaat zijn boek?

WERKTITEL: ONDERNEMERSLESSEN UIT ERVARING (2019)
Met praktische tips over hoe u uw bedrijf naar een volgend niveau kan brengen, op vlak van operations, businessmodel, marketing & sales, team en finance & legal.

Waarover gaat zijn presentatie?

Jurgen Ingels verklapt zijn ‘lessons learned’ als topondernemer. Hij geeft u praktische tips over hoe u uw bedrijf naar het volgende niveau kunt tillen, en dat gaat van operations tot het businessmodel, marketing & sales, uw team en de finance & legal-kwesties. Met enkele persoonlijke anekdotes illustreert hij zijn ondernemersverhaal, dat ook bij hem niet altijd van een leien dakje liep.

Bart De Waele

Gino Van Ossel

  • professor aan de Vlerick Business School
  • Europees topexpert in retailmanagement, winkelgedrag, omnichannel en trade marketing
  • ontwikkelaar van het retailbedrijfsmodel, dat retailers de weg wijst in hun strategische keuzes
  • adviseur van bedrijven zoals Auping, Brabantia en KBC
cover book 1 cover book 2
Waarover gaan zijn boeken?

RETAIL: DE DIGITALE HYSTERIE VOORBIJ (NAJAAR 2018)
Hoe ontwikkelt u als retailer en merkfabrikant een succesvolle strategie?

OMNICHANNEL IN RETAIL: HET ANTWOORD OP ECOMMERCE
Over het koopgedrag van de klant. Managementboek van het jaar.

Waarover gaat zijn presentatie?

In geen tijd heeft de veeleisende klant van vandaag zich overgegeven aan de nieuwe digitale wereld, gekenmerkt door snelheid, transparantie en hyperpersonalisatie. Gino Van Ossel gidst u in zijn vlotte stijl voorbij de digitale hysterie. Hij biedt retailers, merkartikelfabrikanten en dienstverleners een praktisch kader om een succesvolle strategie uit te tekenen, die winst, competitiviteit én klantgerichtheid weet te combineren.

Bart De Waele

Inge Geerdens

  • oprichter van wervings- en selectiebureau Executive Research en CVWarehouse
  • professioneel talentzoeker
  • bekroond met de Womed Award van UNIZO/ Markant en Vlerick
  • jurylid, opiniemaker, docent, columnist en adviseur
  • benadrukt het belang van vrouwelijk talent in een onderneming
Waarover gaat haar presentatie?

Er heerst toenemende schaarste op onze arbeidsmarkt. We kampen al jaren met een structureel tekort aan gespecialiseerde medewerkers. En dat op alle niveaus, van technici tot wetenschappers. Dat tekort wordt nog nijpender, nu onze hele economie een digitale omslag maakt en de vergrijzing op kruissnelheid komt. Inge Geerdens geeft tijdens haar presentatie interessante tips en tricks waarmee u uw eigen wervingsprocessen meteen kunt optimaliseren.

Bart De Waele

Matty Paquay

  • expert in het fenomeen ‘groei’
  • helpt en begeleidt KMO’s bij hun groei
  • stichter van Paquay en Associates
  • co-auteur van ‘De Groeiparadox’
  • oprichter en academisch curator Growth Academy aan UHasselt SEE
cover book 1
Waarover gaat zijn boek?

DE GROEIPARADOX
Boek over de meest voorkomende groeipijnen en hoe ze aan te pakken. 
In samenwerking met auteur Bart Lodewyckx.

Waarover gaat zijn presentatie?

Tenzij een ondernemer er bewust voor kiest om op een bepaald ogenblik niet meer te groeien, worden bedrijven die het goed doen, groter. En dat kan problemen opleveren. Want net als een opgroeiende puber die zijn kleren ontgroeit, zijn ook het organisatiemodel, het personeelsbeleid en wellicht andere aspecten van de bedrijfsvoering te klein geworden. Alleen ziet u dat aan het hoofd van een organisatie lang niet altijd. Matty Paquay heeft gelukkig specifieke en duidelijke medicatie voor die groeipijnen.

Bart De Waele

Wouter Torfs

  • CEO van winkelketen Schoenen Torfs, inclusief sterke webshop
  • grondlegger van een unieke bedrijfscultuur
  • 9 x ‘Beste Werkgever van België’
  • winnaar ‘Beste Winkelketen van België’
  • sleepte de Webshop Award Belgium in de afdeling schoenen én de Cross Channel Award in de wacht
cover book 1
Waarover gaat zijn boek?

WERKEN MET HART EN ZIEL
Hoe creëert u geluk bij werkgevers én werknemers? En hoe balanceert u winst en persoonlijke ontplooiing?

Waarover gaat zijn presentatie?

CEO Wouter Torfs opent de schoenendoos waarin hij zijn ondernemersziel bewaart en vertelt over het wonderbaarlijke verhaal achter zijn succesvolle bedrijf. Hij geeft een brede inkijk in de bedrijfsstrategie, het serviceconcept en de unieke waarden die in het DNA van de familie gebakken zijn. Bereid u voor op een interessante, originele en tegendraadse businesscase. Ook relevant voor uw bedrijf, want Wouter Torfs probeert een inspiratiebron te zijn voor elke ondernemer.

Bart De Waele

Dominique Leroy

  • gedelegeerd bestuurder en voorzitter van het Executief Comité van de Proximus Groep
  • Manager van het Jaar 2015
  • 24 jaar ervaring als managing director van Unilever Belux
  • voorzitter van de raad van bestuur van BICS en Be-Mobile én van de internationale adviesraad van de Solvay Business School
Waarover gaat haar presentatie?

We staan aan de vooravond van de derde en meest ingrijpende golf van de digitale disruptie en die heeft gevolgen voor de structuren van organisaties en hele sectoren. Ondernemingen hebben dus behoefte aan een ander plan van aanpak om door het disruptiegebied te navigeren. Dominique Leroy geeft u een breder inzicht in de oorzakelijke factoren van de ‘disruptieve’ golven en bespreekt met u de nieuwe strategische vragen die ze oproepen.