Ga naar de inhoud

CREATIVITEIT EN INNOVATIE LEIDEN NAAR SUCCES

Eén dag, tien topsprekers, tien boeken.
Dat is de unieke formule van het UNIZO Topseminar op woensdag 4 december in het ICC in Gent. Op één dag maakt u van uw bedrijf een kaskraker op vlak van innovatie. En u, als ondernemer, krijgt een klare kijk op de toekomst. Tien van de meest gerenommeerde topsprekers houden u een dag gekluisterd aan uw comfortabele zetel. Geen langdradige uiteenzettingen, maar helder, praktisch en zakelijk topadvies. Na elke presentatie (die telkens 20 minuten zal duren) krijgt u de kans om 10 minuten lang, via een app, uw meest prangende vragen te stellen.

 

De tien topsprekers van het UNIZO Topseminar zijn niet alleen expert in hun vakgebied, het zijn daarnaast ook stuk voor stuk bestsellerauteurs. Op het einde van de dag mag u zelfs die tien kleppers mee naar huis nemen (een pakket van tien managementboeken t.w.v. € 300, incl. btw). Zo maakt u binnenkort ook van uw zaak een bestseller.

KIEZEN TUSSEN ROOD EN BLAUW

Van rood naar blauw. Nee, dit is geen politieke uitspraak, maar heeft alles te maken met creatief denken en creatieve strategie. Als ondernemer kan u kiezen voor de Rode of de Blauwe Oceaan. Veel bedrijven gaan voluit voor de ‘Red Ocean Strategy’. Ze proberen te groeien door een groter marktaandeel te veroveren met scherpe concurrentie. Dat draait steeds uit in een hevige strijd tussen rivalen, een gevecht vergelijkbaar met een groep haaien die knokt om eenzelfde prooi. Een bloederige Rode Oceaan als gevolg. Eentje die propvol zit en waar concurrenten elkaar verscheuren. Overleven lukt enkel door een paar procentjes af te snoepen van een concurrent. 

De ‘Blue Ocean Strategy’ gaat de concurrentie niet te lijf, maar ontwijkt ze. Deze strategie is gericht op het creëren en het veroveren van een onbetwiste nieuwe marktruimte. Daardoor wordt de concurrentie irrelevant. Door een unieke meerwaarde te creëren, ontsnapt u aan een moordende concurrentie. In deze oceaan is er ruimte zat. Maar zelfs de Blauwe Oceaan is eindig waardoor ook de ‘blauwe ondernemer’ in de Rode Oceaan kan terechtkomen. Om dat te verhinderen, is creativiteit en innovatie een permanente opgave. Hét levensbloed van elk bedrijf. Het Topseminar dompelt u daarom onder in de wondere wereld van bedrijfsinnovatie. 

Wees er maar zeker van dat u ’s avonds geïnspireerd weer naar huis keert. Kortom, dit unieke en nu ook betaalbare aanbod mag u niet missen.

Schrijf u in