Ga naar de inhoud
Carole Lamarque

Carole Lamarque

  • expert innovatieve marketing
  • founding partner bij Duval Union
  • 20 jaar ervaring
  • marketeer bij topbedrijven
  • bestuurder Antwerps havenbedrijf
  • auteur van de boeken Influencers en Unfair Advantage
Book Carole Lamarque
Waarover gaat haar boek?

UNFAIR ADVANTAGE (NL)
Zoek uw unieke identiteit en word een speler die iedereen benijdt.

Waarover gaat haar presentatie?

Als de wereld een dorp wordt, moet uw bedrijf naast de wereldspelers kunnen blijven staan. Carole Lamarque legt uit dat u volop moet inzetten op uw Unfair Advantage. Focus niet op beter worden dan de marktleider, maar word de speler die iedereen benijdt door te richten op uw unieke identiteit. De beste concurrentie is nog steeds geen concurrentie, daar zweert ze bij.

GIJS VAN WULFEN

GIJS VAN WULFEN

  • spreker, auteur en trainer over innovatie en design thinking
  • helpt bedrijven met innoveren en het bedenken van nieuwe producten en diensten
  • Keynote-spreker op internationale topevenementen
  • LinkedIn-influencer (300.000 volgers)
Het innovatie doolhof
Waarover gaat zijn boek?

HET INNOVATIEDOOLHOF*
Driekwart van alle innovaties in bedrijven mislukt. Een goed idee is geen garantie op succes. Wat zijn hierbij de knelpunten en hoe kan u innovaties laten leiden naar implementatie?

Waarover gaat zijn presentatie?

Uw business is over vijf jaar zonder twijfel anders dan nu. Maar hoe bereidt u zich voor op de toekomst? Gijs van Wulfen geeft in zijn presentatie ‘Inspiratie voor innovatie’ zeven praktische inzichten, tips en tools om een topinnovator te worden. U leert hoe u het beste kunt innoveren door o.a. het juiste moment te kiezen, patronen te doorbreken, met nieuwe ideeën te komen en nieuwe businessmodellen te vinden. U krijgt daarnaast drie nieuwe innovatiemethodieken voorgeschoteld die u kan toepassen op uw bedrijf en business.

THIERRY GEERTS

THIERRY GEERTS

  • CEO van Google België
  • voordien directeur business development en audiovisuele media bij Corelio

  • focus op de impact van digitalisering

DIGITALIS
Waarover gaat zijn boek?

DIGITALIS
Reis mee naar Digitalis, het land waar gezondheidszorg, onderwijs, mobiliteit en economie worden aangepakt dankzij de mogelijkheden van de digitale revolutie. Deze vooruitgang biedt unieke kansen om onze samenleving te veranderen.

Waarover gaat zijn presentatie?

U denkt misschien te leven in België, maar eigenlijk leven we allemaal in Digitalis: een land waar meer dan 4 miljard mensen verbonden zijn via het internet. Ook Digitalis kijkt aan tegen grote maatschappelijke vraagstukken rond gezondheid, mobiliteit, onderwijs en economie. Thierry Geerts vertelt u hoe de huidige technologie een opportuniteit biedt om die problemen aan te pakken. De impact van het internet, de smartphone, cloud computing en artificiële intelligentie zijn zo groot dat we kunnen spreken van de vierde industriële revolutie. Omdat de digitalisering een belangrijke impact heeft op businessmodellen, bedrijfsstructuren en processen moet elk bedrijf zich heruitvinden. 

JORG SNOECK

JORG SNOECK

  • the Captain of Retail
  • oprichter van RetailDetail, een platform voor retail- en FMCG-professionals (Fast Moving Consuming Goods)
  • bezieler van het kenniscentrum Retailhub (het winkelen van de toekomst)

cover book 1
Waarover gaat zijn boek?

THE FUTURE OF SHOPPING (NL)
Hoe winkelen mensen in de toekomst? Wat met leegstand in de winkelstraten? En wat kunnen handelaars doen om te overleven? Managementboek van het jaar 2018 in de Benelux. Deze bestseller is vertaald in het Engels, Frans en Chinees.

Waarover gaat zijn presentatie?

Alles is in verandering. De consument krijgt andere keuzes om te winkelen, wat invloed heeft op de traditionele winkel. We kunnen dit zien als een bedreiging, maar ook als een opportuniteit. Jorg Snoeck schetst op een inspirerende manier de vele mogelijkheden en kansen voor vernieuwde retail. Zijn lijfspreuk is “Retail is back to attack!” In een wereld van algoritmes biedt creativiteit het perfecte tegengif. 

PETER HINSSEN

PETER HINSSEN

  • serieondernemer, auteur en Keynote-spreker
  • toonaangevende visie op innovatie en leiderschap
  • docent aan London Business School en MIT in Boston
  • medeoprichter van nexxworks

cover book 1
Waarover gaat zijn boek?

THE DAY AFTER TOMORROW (NL)
Hoe overleven in tijden van radicale innovatie?

Waarover gaat zijn presentatie?

Onze wereld verandert exponentieel en dat heeft grote gevolgen voor bedrijven van vandaag.

Peter Hinssen laat u kennismaken met pioniers die erin slaagden via innovatie verder dan vandaag en zelfs verder dan morgen te denken. Door zo ver vooruit te durven kijken, stuurden ze volledige industrieën een nieuwe richting uit. Hoe kunnen bedrijven wendbaar worden in hun Day after tomorrow-denken en met succes een aanpak ontwikkelen die werkt? 

RIK VERA

RIK VERA

  • opinieleider en een wereldwijd gevraagd Keynote-spreker
  • topadviseur in klantgerichtheid, innovatie, verkoop en marketing
  • medeoprichter van nexxworks
MANAGERS THE DAY AFTER TOMORROW (NL)
Waarover gaat zijn boek?

MANAGERS THE DAY AFTER TOMORROW (NL)
Wat drijft de nieuwe consument? Hoe kan u een bedrijf opnieuw ontwerpen om duurzaam relevant te blijven? Focus op mogelijkheden en blijf experimenteren.

Waarover gaat zijn presentatie?

Technologie blijft de wereld continu transformeren. Om te blijven evolueren, moet u zich als ondernemer laten inspireren door de wereld. Durf signalen lezen, richt u op de behoeften van uw klant, focus op mogelijkheden en blijf experimenteren. Bovenal moet u zich verbinden met een zo groot mogelijk publiek en tegelijkertijd het individu aanspreken. Zoekt u klanten voor uw producten of producten voor uw klanten? Denk nooit meer in termen van ‘per definitie onmogelijk’, maar in termen van ‘stap voor stap oplosbaar’. Morgen is de eerste stap naar uw Day after tomorrow.

JEROEN DE WIT

JEROEN DE WIT

  • CEO van Teamleader, alles-in-één software voor online CRM, facturatie en projectmanagement
  • 170 werknemers, actief in zes landen
  • innovatie in bedrijfsstrategie
START-UP SURVIVAL
Waarover gaat zijn boek?

START-UP SURVIVAL
Hoe start-ups laten groeien? Hoe zet u uw product in de markt? En hoe overtuigt u investeerders? Een boek met successen en valkuilen.

Waarover gaat zijn presentatie?

Als ondernemer moet u op de hoogte zijn van uw markt, de trends en de concurrentie, en daar ook op inspelen. U baseert er uw strategie op en bouwt er uw team naar. Maar hoe houdt u de vinger aan de pols? Hoe zorgt u dat u die outside-in blik, die u heeft bij het bouwen van uw strategie, niet verliest in uw dagelijkse werking? Hoe stuurt u tijdig bij zonder dat dat ten koste gaat van uw klanten of medewerkers? Het zijn uitdagingen die Teamleader het afgelopen jaar ook tegenkwam, en waar het met de nodige creativiteit op ingespeeld heeft. Jeroen De Wit doet dit graag uit de doeken voor u.

SASKIA VAN UFFELEN

SASKIA VAN UFFELEN

  • > 25 jaar ervaring in ICT- en telecombusiness
  • ex-CEO van Ericsson en bestuurder in verschillende bedrijven
  • ICT Woman of the Year 2011
  • rolmodel als topmanager, digitaal ambassadeur en vrouwelijk ondernemer
  • pleit voor synergie tussen alle generaties: babyboomers, generaties X, Y en Z
DURVEN VOOR MORGEN. LEIDEN, WERKEN, LEREN EN LEVEN IN EEN DIGITALE WERELD (uitgave 2de helft 2019)
Waarover gaat haar boek?

DURVEN VOOR MORGEN. LEIDEN, WERKEN, LEREN EN LEVEN IN EEN DIGITALE WERELD (uitgave 2de helft 2019)
Rekken, breken of durven veranderen.

Waarover gaat haar presentatie?

De wereld verandert aan kruissnelheid, maar bedrijven, individuen en overheden functioneren nog volgens de modellen van gisteren. We houden graag vast aan wat we kennen en kunnen, maar durven niet naar de toekomst kijken. Hoe doorbreekt u het korte termijn handelen? De oude modellen bereiken hun limiet, de rek is eruit. Alles heeft u al geprobeerd: marge maken door kosten te drukken, competitiever zijn dan de concurrent ... Daarnaast is het vinden van talenten niet zo eenvoudig. Saskia Van Uffelen helpt u om het anders aan te pakken.

FONS VAN DYCK

FONS VAN DYCK

  • merkstrateeg en corporate survival expert
  • hoofd van merkadviesbureau Think BBDO

  • professor merkstrategie en marketingcommunicatie aan VUB

  • Keynote-spreker

  • pionier en voormalig communicatiedirecteur bij Telenet

DE ONSTERFELIJKE ONDERNEMING
Waarover gaat zijn boek?

DE ONSTERFELIJKE ONDERNEMING
Een leidraad om te overleven op lange termijn.

Waarover gaat zijn presentatie?

De levensduur van ondernemingen wordt steeds korter. Velen zullen de komende jaren verdwijnen, slechts enkelen zullen succesvol overleven. Fons Van Dyck vertelt u hoe u een onderneming onsterfelijk maakt in deze disruptieve tijden. De onsterfelijke onderneming is een uniek pleidooi voor de noodzaak van langetermijndenken. Een weg naar blijvend succes, om niet te zeggen: de weg naar onsterfelijkheid. Aanpassen aan de nieuwe realiteit is nodig, maar niet voldoende. Identiteit, cultuur en waarden maken het echte verschil.

PETER DE PRINS

PETER DE PRINS

  • ingenieur en ondernemer, met bijkomende opleiding in psychologie en cultuur
  • medeoprichter van o.a. LemnisQ
  • expert in veranderingsmanagement, leiderschap en coaching
  • professor aan Vlerick Business School
SIX BATTERIES OF CHANGE (NL)
Waarover gaat zijn boek?

SIX BATTERIES OF CHANGE (NL)
Leer uw bedrijf beter omgaan met verandering. In tijden van disruptie is het cruciaal om verandering juist te managen. Maar de kans op mislukking blijft ontzettend hoog. Six batteries of change biedt een verrassend eenvoudig model voor meer effectieve verandering.

Waarover gaat zijn presentatie?

Klopt het dat 70% van de veranderingsprogramma’s mislukt? Peter De Prins vertelt u er graag meer over. Het model van Six batteries of change werkt beter dan de traditionele veranderingsmodellen. Succesvol omgaan met verandering gaat voornamelijk over het beïnvloeden en overtuigen van mensen. Een geslaagde transformatie verzoent rationele en emotionele aspecten. Succesvolle bedrijven worden aangedreven door passionele, positieve en dynamische medewerkers. Deze bedrijven bruisen van energie. Het wij-gevoel primeert dus.

cover book ANNEMIE LEMAHIEU

DANNY VAN ASSCHE EN ANNEMIE LEMAHIEU

Waarover gaat hun boek?

DE BUSINESS TRENDS VOOR DE VOLGENDE 10 JAAR (uitgave 2de helft 2019)

De relevante trends tot 2030. Hoe kunnen trends richting geven aan de toekomst van uw bedrijf?

 

*Als deelnemer aan dit Topseminar krijgt u alle voorgestelde managementboeken mee naar huis. Dit zijn allemaal uitgaven van onze partner Lannoo Campus. Alleen het boek gemerkt met een * behoort niet tot dit pakket. U kan het die dag wel aankopen.